Παραστάσεις, ακροάσεις, σεμινάρια, μαθήματα και νέα για το χορό στην Ελλάδα.

4.10.08

Εκπαιδευτικά Προγράμματα

Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Χοροθεραπείας
Σκοπός αυτού του προγράμματος είναι να προσφέρει τις βασικές γνώσεις πάνω σε μια νέα ψυχοθεραπευτική προσέγγιση, όπως είναι η Χοροθεραπεία - Κινητική Θεραπεία. Απευθύνεται σε:
- Επαγγελματίες της ψυχικής υγείας που θα επιθυμούσαν να διευρύνουν τις γνώσεις τους και να χρησιμοποιήσουν κάποια στοιχεία της χοροθεραπείας στη δουλειά τους
- Επαγγελματίες από τον χώρο της κίνησης, χορού, φυσικής αγωγής
- Οποιονδήποτε θα ήθελε να κάνει μία γνωριμία με το αντικείμενο της χοροθεραπείας
Επίσης, το πρόγραμμα αποτελεί βασικό προστάδιο για όποιον θα ήθελε να σπουδάσει το αντικείμενο ώστε να γίνει επαγγελματίας χοροθεραπευτής. Αναγνωρίζεται σαν Foundation Course - απαραίτητο για την εισαγωγή σε μεταπτυχιακά προγράμματα (Masters in Dance Movement Therapy) πανεπιστημίων της Μ. Βρετανίας και των ΗΠΑ.
Ακόμη, αποτελεί μοναδική ευκαιρία για κάποιον να αποκτήσει γνώσεις χοροθεραπείας σε Ακαδημαϊκό επίπεδο, καθότι δεν υπάρχει κανένα πρόγραμμα ακαδημαϊκών σπουδών στο Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα στο αντικείμενο αυτό.

Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Ψυχοκινητικής Ανάπτυξης Παιδιών
Σκοπός του προγράμματος είναι να εκπαιδεύσει τους συμμετέχοντες στην προσέγγιση της VERONICA SHERBORNE η οποία χρησιμοποιώντας την θεωρία του Laban δημιούργησε ένα σύστημα δημιουργικών και εξελικτικών κινητικών δραστηριοτήτων, που στοχεύει
Α. Στην φυσική - σωματική ανάπτυξη
Τα παιδιά μαθαίνουν
· να αισθάνονται "σαν στο σπίτι τους" μέσα στο ίδιο τους το σώμα
· να χρησιμοποιούν και να ελέγχουν το σώμα τους με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους
να αναπτύσσουν ολοκληρωμένες ικανότητες τις οποίες μπορούν να εφαρμόσουν σε οποιαδήποτε
· κινητική δραστηριότητα χρειαστεί. Έτσι, η έμφαση δεν δίνεται στο να αποκτηθούν ειδικές ικανότητες συγκεκριμένων αθλημάτων.
Β. Στην ανάπτυξη της προσωπικότητας του παιδιού
Τα παιδιά
· αναπτύσσουν μια ισχυρή αίσθηση του εαυτού τους και της ταυτότητάς τους
· αποκτούν εμπιστοσύνη στις ικανότητές τους
· μαθαίνουν να χρησιμοποιούν πρωτοβουλία και εφευρετικότητα
· ευαισθητοποιούνται στις ανάγκες των άλλων και γίνονται πιο ικανά στην επικοινωνία
· Βελτιώνουν την ικανότητα της εστίασης και της προσοχής
και χρησιμοποιείται από πάρα πολλά σχολεία του εθνικού συστήματος παιδείας της Αγγλίας.
Το σεμινάριο απευθύνεται σε παιδαγωγούς, ειδικούς παιδαγωγούς, εργοθεραπευτές, καθηγητές φυσικής αγωγής & ειδικής ΦΑ, καθηγητές χορού, και γενικότερα σε όποιον έχει ειδικό ενδιαφέρον για τα παιδιά αυτής της ηλικίας.

Πρόγραμμα Εκμάθησης θεωρίας & Πρακτικής Παρατήρησης και Ανάλησης της Κίνησης
Σκοπός του προγράμματος είναι η σε βάθος εκμάθηση των θεωριών της ανάλυσης της κίνησης , της τεχνικής παρατήρησης και της εφαρμογής στην επαγγελματική πρακτική.
Πλευρές της προσωπικότητας του ατόμου αντικατοπτρίζονται στην κίνηση. Αυτές οι πλευρές μπορεί να περιλαμβάνουν τρόπους – μοτίβα κοινωνικής συσχέτισης, ψυχολογικές εξελικτικές διαδικασίες, ψυχοπαθολογία κ.ά
Μέσω την ανάλυσης της κίνησης αντλούμε πληροφορίες για την προσωπικότητα του ατόμου, την νοητική και την συναισθηματική του κατάσταση.

Έκφραση - Αυτογνωσία - Αυτοβελτίωση
Μια ομάδα η οποία έχει στόχο να προωθήσει την εσωτερική αναζήτηση, την αυτογνωσία και την αυτοβελτίωση, χρησιμοποιώντας την έκφραση μέσα από την κίνηση του σώματος και βιώνοντας τον εαυτό μας σαν μία αρμονική ενότητα σώματος, πνεύματος και ψυχής.
Εξερευνεί τον τρόπο που αλληλεπιδράμε, κάνουμε σχέσεις και επικοινωνούμε εστιάζοντας σε πιθανές δυσλειτουργίες και στον τρόπο που αυτές μπορούν να βελτιωθούν.

Εισηγητής είναι ο κος Δημήτριος Ζάχος ΜΑ, χοροθεραπευτής – κιν. Θεραπευτής, καθ. ΦΑ, Εκ. Μέλος της Ελλ. Εταιρείας Ομαδικής Ανάλυσης & Οικογενειακής Θεραπείας.

Περισσότερες πληροφορίες www.dimitrioszaxos.com