Παραστάσεις, ακροάσεις, σεμινάρια, μαθήματα και νέα για το χορό στην Ελλάδα.

15.1.08

Ομάδα Πέλματα – Πρώην ομάδα Σπείρα

Μαριλένα Καρέττα
Η Μαριλένα Καρέττα είναι πτυχιούχος της Κρατικής σχολής χορού, με τετραετείς μεταπτυχιακές σπουδές στη Νέα Υόρκη επάνω στον σύγχρονο χορό, Jazz, μπαλέτο, Placement, Contact Improvisation, Release, Αφρικάνικο και Αϊτινό χορό και χόρεψε με τους Nago Dancers.
Επί δύο χρόνια μελέτησε το σύστημα Kinetic awareness με την ιδρύτρια της μεθόδου Elaine Summers.
Έχει κάνει σπουδές χορογραφικής σύνθεσης με την Ruth Currier της Limon Comp. και αργότερα με την Susan Burge στην Γαλλία.
Στην Νέα Υόρκη συνεργάστηκε με βάση τον δομημένο αυτοσχεδιασμό και την αλληλεπίδραση χορού - μουσικής, με πολλούς μουσικούς της jazz σκηνής, όπως με τον γνωστό ντράμερ Andrew Cyrille και συμμετείχε μαζί του σε δύο προγράμματα στην Αμερικάνικη τηλεόραση το 1984, καθώς και το 1989 στην Αθήνα.
Ακόμα έχει ασχοληθεί με άλλες τεχνικές κίνησης, Body work και αυτογνωσίας όπως Body Mind Centering, Reiki, Shiatsu, Alexander παρακολουθώντας πολυάριθμα σεμινάρια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Πήρε μέρος στο εντατικό "Εργαστήρι Φωνητικής Τέχνης" του Σπύρου Σακκά (1986-89).Επίσης πήρε μαθήματα φωνητικής στην Ελλάδα, στην Νέα Υόρκη και στην Γαλλία και συνεργάστηκε με τον Jean Philippe Seunevel δίνοντας σεμινάρια φωνής με κίνηση στην Ελλάδα και στην Γαλλία (2001-2).
Υπήρξε ιδρυτικό μέλος της ομάδας « Σπείρα » (1986-90) στην οποία χορογράφησε και χόρεψε συνεργαζόμενη με αξιόλογους μουσικούς και με εικαστικούς καλλιτέχνες μεταξύ των οποίων και ο Κώστας Βαρώτσος. Η ομάδα εκπρoσώπησε την Ελλάδα στην Β! Biennale Νέων καλλιτεχνών στη Θεσσαλονίκη.
Κατά την ίδια χρονική περίοδο συνεργάστηκε με τον ΜΙΤ Μητρόπουλο, από το Πανεπιστήμιο Μ.Ι.Τ, στα πλαίσια του προγράμματος Γραμμή του Ορίζοντα – Θεσσαλονίκη σε Δρώμενα συνδυασμού του χορού με την τεχνολογία, καθώς και στο « Ερευνητικό πρόγραμμα επικοινωνίας καλλιτεχνών μέσω κλειστού κυκλώματος τηλεοράσεων» στην Ελληνοαμερικανική Ένωση (1986-87).
Από το 1986 ως 1996 υπήρξε μέλος της ομάδας « Χορικά - Μουσική – Λόγος – Κίνηση» της Ζουζούς Νικολούδη και βοηθός της. Με την ομάδα αυτή δούλεψε επάνω σε χορικά του Αρχαίου Δράματος και συχνά επάνω σε Αρχαίο κείμενο π.χ. χορεύοντας το ρόλο της Κασσάνδρας στην Ορέστεια.
Έχει χορογραφήσει για το θέατρο και τον κινηματογράφο συνεργαζόμενη με αξιόλογους καλλιτέχνες όπως η Λυδία Κονιόρδου, ο Μίμης Κουγιουμτζής, ο Νίκος Κούνδουρος, Μίκης Θεοδωράκης, ο Κώστας Φέρρης, ο Κώστας Νταλιάνης, ο Σπύρος Βραχωρίτης, η Αγνή Στρουμπούλη, Ελένη Γεωργοπούλου και άλλοι, και για μουσικά σχήματα όπως οι Δυνάμεις του Αιγαίου. Τα έργα αυτά έχουν παρουσιαστεί στο Ηρώδειο, στο θέατρο του Νέου Κόσμου, στο Θέατρο Τέχνης και άλλου.
Από το 1986 διδάσκει Δημιουργική κίνηση, Μουσικοκινητική Αγωγή, Afro Jazz, Κινησιολογία ηθοποιών και Αυτοσχεδιασμό σε σχολές χορού και υποκριτικής, καθώς και σε σεμινάρια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Το 1991 ίδρυσε την ομάδα χορού Πέλματα – Κέντρο Πολλαπλής Έκφρασης στην οποία χορογραφεί έως σήμερα.
Έχει ακολουθήσει πενταετές μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών Χοροθεραπείας (1994-1999), με την Αμερικανίδα Dr. Marcia Leventhal, PHD, ADTR, CMA και άλλους και έχει δίπλωμα αναγνωρισμένο από το IDTIA - Διεθνές Ινστιτούτο Χοροθεραπείας της Αυστραλίας και το Dance Therapy Institute of Princeton.
Eργάζεται ως χοροθεραπεύτρια σε ατομικές και ομαδικές συνεδρίες και διδάσκει στο Εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Ένωσης Χοροθεραπευτών Ελλάδας.
Στα πλαίσια της ανάγκης του κλάδου αυτού για συνεχή επιμόρφωση, το 2009 ολοκληρώνει τις σπουδές της στην Αυθεντική Κίνηση, σε επίπεδο τετραετούς post musters σπουδής με την Ελένη Λεβίδη MS,ADTR,LPC, στην ειδικότητα Αυθεντική κίνηση και θεραπεία.
Έχει μελετήσει παραδοσιακά Ελληνικά και Μεσογειακά κρουστά επί τουλάχιστον μια πενταετία.
Πρόσφατα συμμετείχε σε τριετές Ερευνητικό πρόγραμμα στο Royaumont της Γαλλίας, με θέμα «Την σχέση της χορογραφίας των χορικών στο Αρχαίο Δράμα με τον σύγχρονο χορό» (2004-7) με καλλιτεχνικούς συμβούλους την Susan Buirge και την Έρση Πήττα.
Χρησιμοποιεί την κίνηση σαν μέσο έκφρασης και συνειδητότητας, που άλλοτε γίνεται καλλιτεχνικό υλικό και άλλοτε είναι εργαλείο προσωπικής ανάπτυξης και αυτογνωσίας.

Ομάδα Πέλματα – Πρώην ομάδα Σπείρα
1986 Σπείρα του Φεγγαριού- Β΄ Bienalle Θεσσαλονίκης
1. Γυναίκα – Νερό
2. Ανάδυση
3. Σπείρα του Φεγγαριού
4. Εφιάλτης
5. Μέρες
6. Να το πάρεις το κορίτσι
1987 Χορός πάνω σε φωνητική ποίηση - Concrete poetry
1. Ba - σε ποίηση του François Dufrene
2. Dudubi - σε ποίηση του Maurice Lemaitre
3. Μικρούτσικο - σε ποίηση της Lily Greenham
4. Στο Δωμάτιο
5. Το κοριτσάκι με τα σπίρτα
1988 Χορός πάνω σε Concrete poetry (Νέα χορογραφική εκδοχή και περισσότεροι συντελεστές)
Ba - σε ποίηση του François Dufrene
Dudubi - σε ποίηση του Maurice Lemaitre
Μικρούτσικο - σε ποίηση της Lily Greenham
1990
1. Κεραυνός εν αιθρία
2. Στη λάσπη
3. Το τραπέζι
1991
Site – Specific Installation - Performance - Χορός σε εικαστικό περιβάλλον του Nikolai Stoynof με λάσπη, νερό και φωτιά
1992 ΠΕΛΜΑΤΑ
1. Αναμνήσεις από την χώρα των Καλαμιών
2. Ευέλικτο
1997 Σχεδόν μία ολόκληρη νύχτα – Performance στον Φούρνο
1998 Με ευχάριστη διάθεση I
1. Ντούμ – τεκα - τουμπερλέκι
2. Επίσκεψη
3. Άμπρα – Κατάμπρα - μπεντίρ
4. Πέρασμα 1
5. Χαμόγελο - κουδούνια
6. Πέρασμα 2 - ταραμπούκα
7. Ο μικρός ξεφτέρης και το χαρακίρι- νταούλι
8. Μαγειρική
9. Το Πράσινο βατραχάκι - νταούλι
10. Αϋπνίες
11. Με ευχάριστη διάθεση – body percussion
1999 Με ευχάριστη διάθεση II ( Νέα εκδοχή )
2001 Εικαστικό - Χορευτικό δρώμενο σε εξωτερικό χώρο πάνω στο γλυπτό έργο «Cπειρα I Land Art» της Μικαέλας Καραγιάννη
2002 Άκου…να δεις – Μουσικό Χοροθέατρο
2003 1. Δακτυλικά αποτυπώματα
2. Δονήσεις
3. Άκου…. να δεις τώρα
2007 Video. Intercection – work in progress
Ένα σύγχρονο χορικό από το Α΄στάσιμο της Μήδειας - Work in progress
Στα πλαίσια της ολοκλήρωσης του τριετούς Ερευνητικού προγράμματος
(2004 - 2007) με θέμα την Σχέση της χορογραφίας των χορικών στο Αρχαίο Δράμα με τον σύγχρονο χορό.