Η νέα εκδοχή της ΜΗΔΕΙΑΣ του Δημήτρη Παπαϊωάννου ξεκινά στις 3 Οκτωβρίου στο Παλλάς με ήδη sold-out τις πρώτες 20 παραστάσεις, και παρατείνεται για άλλες 20.
Η παράσταση άνοιξε το φετινό Φεστιβάλ Αθηνών και ταξίδεψε στο Ολυμπιακό Πεκίνο πριν προσγειωθεί στη σκηνή του Παλλάς.
Η ΜΗΔΕΙΑ πρωτογεννήθηκε το 1993 στο περιβάλλον της Ομάδας Εδάφους, χαρίζοντας στην ομάδα την μεγαλύτερη επιτυχία της και μνημειώνοντας την καλλιτεχνική σύζευξη του Δημήτρη Παπαϊωάννου και του Νίκου Αλεξίου.
Φέτος οι δύο καλλιτέχνες μαζί ξανακοίταξαν, καθάρισαν και επαναπροσδιόρισαν με ωριμότερη ματιά την παράσταση αυτή και την μοίρασαν σε ένα ολοκαίνουργιο cast.
Ο Coti Κ. «καλωδίωσε» σκηνικό και χορευτές, μετατρέποντας ερμηνείες και μετακινήσεις στο χώρο σε ηχητικά και μουσικά γεγονότα.
Ο Αλέκος Γιάνναρος (στην όγδοη συνεργασία του με τον Δημήτρη Παπαϊωάννου) σχεδίασε τον φωτισμό για πρώτη φορά χωρίς καθόλου χρήση λαμπτήρων πυράκτωσης και χρησιμοποιώντας μονάχα 26 κινούμενες κεφαλές. Το πείραμά του προτείνει εκλεπτυσμένες αποχρώσεις στον αμφιβληστροειδή.
Τέλος, ο πρωτοεμφανιζόμενος Θάνος Παπαστεργίου (22 ετών), βασισμένος πάνω στα παλιά σχέδια του Δημήτρη Παπαϊωάννου, ξανασχεδίασε τα κοστούμια της παράστασης με φρέσκια ματιά και επιμελήθηκε το συνολικό art direction.
Η παράσταση χορογραφήθηκε πάνω σε ένα κολλάζ από οκτώ όπερες του Vincenzo Bellini.
Σύλληψη – Σκηνοθεσία – Χορογραφία: Δημήτρης Παπαϊωάννου
Σκηνικά: Νίκος Αλεξίου
Φωτισμοί: Αλέκος Γιάνναρος
Σχεδιασμός και Σύνθεση Ήχων: Coti K.
Μουσική: Κολλάζ από όπερες του Vincenzo Bellini - La Straniera (1829), Norma (1831), Beatrice di Tenda (1833), I Capuleti e i Montecchi (1830), Il Pirata (1827), I Puritani (1835), La Sonnambula (1831), Zaira (1829)
Art Direction – Κοστούμια: Δημήτρης Παπαϊωάννου – Θάνος Παπαστεργίου
Γλυπτική: Νεκτάριος Διονυσάτος
Βοηθός Σκηνοθέτη: Τίνα Παπανικολάου
Ερμηνεύουν:
Μήδεια: Ευαγγελία Ράντου
Ιάσων: Γιάννης Νικολαΐδης
Σκύλος: Άρης Σερβετάλης
Γλαύκη: Κατερίνα Λιόντου
Ήλιος: Φοίβος Παπαδόπουλος
Αργοναύτες: Νίκος Δραγώνας, Μιχάλης Ελπιδοφόρου, Νίκος Καλογεράκης, Τάσος Καραχάλιος, Κωνσταντίνος Καρβουνιάρης, Φοίβος-Θωμάς Κυριάκου, Αγνή Παπαδέλη-Ρωσσέτου, Βαγγέλης Τελώνης, Συμεών Τσακίρης, Altin Huta
Συμπαραγωγή: Ελληνική Θεαμάτων, Φεστιβάλ Αθηνών & ΔΥΟ.
Η προπώληση εισιτηρίων γίνεται από τα ταμεία του Παλλάς, Βουκουρεστίου 5, Αθήνα, τηλ.: 210-3213100, από τη FNAC και το Public
Με πιστωτική κάρτα : 210 81 0 81 81
Κρατήσεις μέσω Internet : Ελληνική Θεαμάτων
Παραστάσεις, ακροάσεις, σεμινάρια, μαθήματα και νέα για το χορό στην Ελλάδα.
28.9.08
Μήδεια (2) του Δημήτρη Παπαιωάννου
22.9.08
Ποιητικό Άσυλο
Η Μ. Μέγα και ο Μ. Ανδριωτάκης ανιχνεύουν τη σχέση τους με το "ποιητικό" και δημιουργούν το δικό τους έργο τέχνης. Εργαλεία τους το σώμα, η φωνή, ένας λευκός καμβάς και υλικά ζωγραφικής. Στην αρχή της παράστασης φιλοξενείται το δεκαπεντάλεπτο χορευτικό σόλο "Οι Ηλικίες του Κόσμου Exile 2008" της Γαλλίδας χορογράφου Jessica Henou.
Από την Ομάδα Φora etc.
Ιδέα, κείμενα, ερμηνεία : Μέντη Μέγα, Μανώλης Ανδριωτάκης
Μουσική : Τάσος Στάμου
Ζωγραφική επιμέλεια και ‘εξωτικό πουλί’ : Μαριάννα Ιγνατάκη
Φωτισμοί: Τάσος Παλαιορούτας
Σχέδια προγράμματος : Μανώλης Ανδριωτάκης
Γραφιστική επιμέλεια εντύπων : Σάκης Στριτσίδης
Κατασκευή κουστουμιών : Αριάδνη Καλλιάνη
Κατασκευή πίνακα : Εργονομία
Οργάνωση παραγωγής: Άννα Κάνδυλα
ΘΕΑΤΡΟ ΑΚΗΣ ΔΑΒΗΣ (πρώην ΑΛΚΜΗΝΗ)
Αλκμήνης 12, Κάτω Πετράλωνα, 2103428583
Βραδ: 22, 23, 24, 27, 28, 29/9, 4, 5, 6, 7/10, 9.30 μ.μ. € 15, φοιτ.: € 10.
Κρατήσεις: 6947603354.
Προγραμματισμένη Πρεμιέρα 22/9. Μέχρι 7/10.
20.9.08
Alvin Ailey στο Ηρώδειο
Δύο παραστάσεις με τις καλύτερες στιγμές τους θα δώσουν τα μπαλέτα Alvin Ailey American Dance Theater στις 26 και 27 Σεπτεμβρίου στο Ηρώδειο.
Πρόκειται για δύο πανηγυρικές παραστάσεις υπό την αιγίδα του Αμερικανο-Ελληνικού Εμπορικού Επιμελητηρίου, στις οποίες θα εκτελέσουν έργα που καλύπτουν αυτά τα 50 χρόνια της δημιουργίας τους.
Προπώληση εισιτηρίων:
Ticket Service, Πανεπιστημίου 39, Στοά Πεσματζόγλου, τηλέφωνο 210 7234567, Αθήνα
ticketservices
15.9.08
Το Βυσσινί Τριαντάφυλλο (Πειραματικό)
Rodokanakis Rediscovered 1908-2008. Το Βυσσινί Τριαντάφυλλο (Πειραματικό)
Η παράσταση στήθηκε με αφορμή τα 100 χρόνια από την πρώτη και μοιραία ανάγνωση σε στενό λογοτεχνικό κύκλο του έργου "Το Βυσσινί Τριαντάφυλλο" του μυστηριώδους λογοτέχνη Πλάτωνα Ροδοκανάκη. Έργο μοιραίο, που οδήγησε τον Π. Γιαννόπουλο να εμπνευστεί τον τρόπο της αυτοκτονίας του, έσπρωξε τον Κ. Χρηστομάνο στα δικαστήρια για λογοκλοπή, συγκίνησε ερωτικά τον Λαπαθιώτη, παρότι αφιερώθηκε στον Ψυχάρη, έκανε έναν μάστορα της εφημερίδας "Ακρόπολις" όπου άρχισε να δημοσιεύεται, να κατέβει στο πιεστήριο και με το σφυρί στο χέρι να χαλάσει όσα κομμάτια του φανήκανε ανεύλαβα, και εισήγαγε τον νεαρό Πλάτωνα στα πιο σημαντικά λογοτεχνικά σαλόνια της εποχής και επικύρωσε το καθαρόαιμο της μυστικιστικής-βυζαντινής του καταγωγής.
Σκηνοθεσία: Γ. Σαχίνης
Παίζουν: Ειρ. Αλεξίου (χορεύτρια), Γ. Κλίνης (ηθοποιός)
Συντελεστές: Από την Ομάδα "Όχι Παίζουμε". Χορογρ.: Ειρ. Αλεξίου / Σκην.: Γ. Σκουρλέτης / Μουσ.: Κ. Δαλακούρας
ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΠΕΝΑΚΗ - ΚΤΙΡΙΟ ΟΔΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
Πειραιώς 138 & Ανδρονίκου, Γκάζι, 210 3453111
Έως 23/9. Καθημερινά 21:30. Εισιτήριο: €20, €15 (φοιτ.).
via LIFOLAND
8.9.08
man[o]euvre | pedestrian
Το man[o]euvre είναι μια παράσταση που σχεδιάστηκε ειδικά για μια τοποθεσία. Xρησιμοποιεί την κίνηση και το εικαστικό στοιχείο για να αποτυπώσει μια ευθεία διαδρομή κατά μήκος του πεζοδρόμου της οδού Θεσσαλονίκης, σε μια συγκεκριμένη χρονική φάση της ημέρας, στο λυκόφως. Κατά τη διάρκειά της, δύο χαρακτήρες-όντα έρχονται αντιμέτωπα με τις μεταμορφώσεις τους, τον άυλο κόσμο τους και τον εαυτό τους.
Μια μανούβρα σε ευθεία που δανείζεται εικόνες, κινήσεις και αισθήσεις από την ‘Aνατολή’, αλλά και από την ιδιαιτερότητα της περιοχής του Κεραμεικού, όπου συναντώνται η σημερινή αστική της μορφή με την αρχαία της ιδιότητα..
(Η παράσταση σχεδιάστηκε ειδικά για το MIRfestival και τη συγκεκριμένη τοποθεσία)
Χορογραφία/Σκηνοθεσία | Μαριλένα Πετρίδου
Ερμηνεύουν | Ίρις Καραγιάν, Ιωάννα Τουμπακάρη
Μουσική | Νίκος Βελιώτης
Μακιγιάζ | Σίσσυ Πετροπούλου
Η pedestrian / Μαριλένα Πετρίδου (ομάδα ΖΗΤΑ, YELP) ενδιαφέρεται για την παρουσίαση έργων που κατά κύριο λόγο διαδραματίζονται σε ειδικούς χώρους. Ως πεδίο έρευνας επιλέγει τον τρόπο αντίληψης σε σχέση με το χώρο και χρόνο, το πραγματικό/φαντασιακό και μεταφυσικό, αλλά ενίοτε και χιουμοριστικό στοιχείο των πραγμάτων. Ως μέσα χρησιμοποιεί κίνηση-φωνή, ήχο-μουσική και εικόνα, με τέτοιον τρόπο ώστε όλα έχουν ίσο βάρος. Oι performers είναι πολύπλευροι και οι ρόλοι-ιδιότητες τους αλλάζουν ανάλογα με τις ανάγκες.
MIRfestival περιπέτειες σκηνής/εικόνας
Πεζόδρομος της οδού Θεσσαλονίκης, Θησείο
Σάββατο 13.09.2008, ώρα 19:30
(Είσοδος ελεύθερη)
via pedestrian
29.8.08
Διδασκαλία - Δήμος Κορυδαλλού
Ο Δήμος Κορυδαλλού αναζητά δασκάλους κλασικού/σύγχρονου χορού. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνήσουν με την Κα Μαρία Καραγιάννη στο 6974 726821.
via Μαριλένα Πετρίδου
25.8.08
Δασκάλες για Pilates και Hip Hop
Το WAVES DANCE STUDIO (Ν. Ερυθραία) ζητά δασκάλες για Pilates και Hip Hop. Αν ενδιαφέρεστε παρακαλώ επικοινωνήστε στο 210-6209606 ή στείλτε e-mail στο waves@start.gr.
19.7.08
Ραλλού, στα βήματά σου…
Τιμώντας την εμπνεύστρια και ιδρύτρια του, Ραλλού Μάνου, το Ελληνικό Χορόδραμα παρουσιάζει την παράσταση Ραλλού, στα βήματά σου… Η παράσταση που πραγματοποιείται με αφορμή τα είκοσι χρόνια από το θάνατο της Ελληνίδας δημιουργού, περιλαμβάνει τα έργα της Πιθοπρακτά και Οιδίποδας Άνθρωπος, αλλά και το έργο Ιδιό-ρυθμον της Μπέττυς Δραμισιώτη. Οι παραστάσεις πραγματοποιούνται την Παρασκευή 17 και το Σάββατο 18 Οκτωβρίου, στο Θέατρο του Κολλεγίου Αθηνών.
Συγκεκριμένα, το έργο Πιθοπρακτά παρουσιάζεται στην πρωτότυπη μορφή του σε διδασκαλία χορογραφίας Βούλας Μωραγέμου και ο Οιδίποδας Άνθρωπος σε χορογραφία, μετά τη Ραλλού Μάνου, Αλίκης Καζούρη. Με το Ιδιό-ρυθμον, η Μπέττυ Δραμισιώτη επιχειρεί να ενδυναμώσει τη σύγχρονη εικόνα του Ελληνικού Χοροδράματος που συνεχίζει την καλλιτεχνική πορεία του ακολουθώντας το πνεύμα της δημιουργού του.
Το Ελληνικό Χορόδραμα ιδρύθηκε από τη Ραλλού Μάνου και πλειάδα ανθρώπων του πνεύματος και της τέχνης. Οι κυριότεροι ζωγράφοι, ποιητές και μουσικοί που πρωτοστάτησαν στις καλλιτεχνικές ζυμώσεις και την πνευματική ζωή της σύγχρονης Ελλάδας έχουν διατελέσει συνεργάτες του. Σημαντικοί μουσικοσυνθέτες έχουν συνθέσει έργα για παραστάσεις του. Ενδεικτικά αναφέρονται οι: Μάνος Χατζιδάκις, Μίκης Θεοδωράκης, Ιάννης Ξενάκης, Θόδωρος Αντωνίου, Γιώργος Κουρουπός, Νίκος Κυπουργός, Λουκιανός Κηλαϊδόνης, Γιώργος Τσαγκάρης. Σκηνικά για παραστάσεις του έχουν φιλοτεχνήσει οι: Γιάννης Τσαρούχης, Νικολής Χατζηκυριάκος-Γκίκας, Γιάννης Μόραλης, Σπύρος Βασιλείου, Νίκος Εγγονόπουλος, Γιώργος Μαυροϊδης, Δημήτρης Μυταράς, Αλέκος Φασιανός.
Το Ελληνικό Χορόδραμα συνεχίζει την καλλιτεχνική πορεία του και αξιοποιεί το τεράστιο αρχειακό υλικό του. Σκοπός του είναι αυτός ο σημαντικός για τη νεώτερη Ελλάδα καλλιτεχνικός οργανισμός να διατηρηθεί, να προβάλει το έργο του και να ξαναδημιουργήσει.
Βασισμένο στη μουσική του Ιάννη Ξενάκη το έργο Πιθοπρακτά διακρίνεται από δύο στοιχεία: το δυναμικό και το λυρικό. Στη χορογραφία αντιστοιχούν σ’ αυτά δύο γυναίκες: η Δυναμική –που ξέρει τι θέλει, η γυναίκα της πραγματικότητας – και η άλλη, η Λυρική, η Ονειροπόλα, η Ιδανική Γυναίκα. Ο Άνδρας ταλαντεύεται ανάμεσα στις δύο, αλλά διαλέγει τελικά τη δεύτερη. Είναι πάντα πιο ωραίο το όνειρο. Το Θηλυκό και το Αρσενικό, προσπαθούν να ενωθούν – σχεδόν το καταφέρνουν. Όταν όλα φαίνονται πρόσφορα για ένα τέτοιο σμίξιμο, απομακρύνονται πάλι, γιατί ουσιαστικά, ποτέ δεν γίνεται απόλυτα αυτή η ένωση.
Το χορόδραμα Οιδίποδας Άνθρωπος επικεντρώνεται στην κορύφωση του τραγικού μύθου, την αποκάλυψη της εξουθενωτικής διττής σχέσης των ηρώων. Το ζεύγος των χορευτών μεταφράζει χορευτικά την ανάλγητη στιγμή. Δίνεται, επίσης, μία λύση πολύ διαφορετική, για την κίνηση του χορού: η ομάδα, που είναι κρυμμένη και ακίνητη, κλεισμένη σε πέπλα, φαντάζει σαν κινούμενα αγάλματα, ενώ οι ακίνητες κολόνες του σκηνικού αρχίζουν να παίρνουν διάφορα σχήματα, ανάλογα με τα λόγια που ακούγονται μαζί με τη μουσική. Όταν το έργο παρουσιάστηκε στην πρώην Σοβιετική Ένωση, η εφημερίδα Πράβντα έγραψε: «η τραγωδία των Θηβαίων παίρνει τέτοια έκταση και ένταση, ώστε πραγματικά οι πέτρες ούρλιαξαν». Και αλλού: «οι πέτρες ανατριχιάζουν… οι κολόνες του κοιτώνα τους, σαν να ζωντανεύουν».
Στο Ιδιό-ρυθμον, το ένα σώμα δίνει αξία στο άλλο, καθώς συν-κινείται, συν-υπάρχει, συν-ερευνά το χώρο. Όλοι γινόμαστε δέκτες ετερόκλητων και ποικίλων ερεθισμάτων, που στη συνέχεια εναρμονίζουμε στο δικό μας ρυθμό. Ζούμε βλέποντας δίπλα μας και άλλος να ζουν. Ο παλμός της δικής τους ζωής δίνει ρυθμό στη δική μας. Αυτή είναι η ιδιορρυθμία μας. Γι’ αυτό η μουσική είναι η εκκωφαντική μας σιωπή, αλλά οι καρδιές μας, στο τέλος, χτυπούν στον ίδιο ρυθμό.
Πιθοπρακτά
μουσική: Ιάννης Ξενάκης
σκηνικά κοστούμια: Γιάννης Κύρου
χορογραφία: Ραλλού Μάνου
διδασκαλία χορογραφίας: Βούλα Μωραγέμου και βοηθό χορογράφου Ίσις Τσαμπούκου
Ο Ιάννης Ξενάκης ήταν μαθηματικός και αρχιτέκτων, συνεργάτης του Le Corbusier. Ανήκει, επίσης, στη διεθνή πρωτοπορία της σύγχρονης μουσικής, ιδρυτής της «στοχαστικής» μουσικής, βασισμένης στη θεωρία των πιθανοτήτων. O Γιάννης Κύρου ήταν καταξιωμένος σκηνογράφος-ενδυματολόγος στο θέατρο. Η Βούλα Μωραγέμου είναι χορογράφος και Γενική Διευθύντρια της Σχολής Χορού Ραλλού Μάνου.
Οιδίποδας Άνθρωπος
μουσική: Γιώργος Κουρουπός
σκηνικά-κοστούμια: Ανδρέας Πέρης
χορογραφία μετά τη Ραλλού Μάνου: Αλίκη Καζούρη
Ο Γιώργος Κουρουπός είναι ο διάδοχος του Μάνου Χατζιδάκι στη διεύθυνση της Ορχήστρας των Χρωμάτων. Ο Ανδρέας Πέρης είναι χορογράφος και σκηνογράφος-ενδυματολόγος για το χορό. Έχει διατελέσει Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Ελληνικού Χοροδράματος και Διευθυντής Σπουδών της Σχολής Χορού Ραλλού Μάνου. Η Αλίκη Καζούρη είναι Διευθύντρια Σπουδών στο επαγγελματικό τμήμα της Σχολής, χορογράφος και ιδρυτικό μέλος της ομάδας Χορευτές.
Ιδιό-ρυθμον
μουσική: Sancho 003
σκηνικά-κοστούμια: Κική Μπάκα
χορογραφία: Μπέττυ Δραμισιώτη
Οι Sancho 003 είναι ένα συγκρότημα νεαρών μουσικών που θα παίξουν «ζωντανά» επί σκηνής. Ο Φώτης Σιώτας παίζει βιολί και βιόλα και ο Κώστας Παντέλης ηλεκτρική κιθάρα. Η Κική Μπάκα και η Μπέττυ Δραμισιώτη είναι χορογράφοι, μόνιμα μέλη της χορευτικής ομάδας Sine Qua Non, που διανύει τη δημιουργική της πορεία στην Ελλάδα και στο εξωτερικό από το 1991 κι έπειτα.
Ημερομηνίες: Παρασκευή 17 & 18 Οκτωβρίου 2008
Ώρα: 21:00
Τόπος: Θέατρο Κολλεγίου Αθηνών, Στεφάνου Δέλτα 15
Π. Ψυχικό 154 52
Τιμές εισιτηρίων: € 20,00 – 15,00 (άνω διάζωμα)
Κρατήσεις: 210 3220 640 και 210 7511 641
Επικοινωνία: 694 650 33 25
Νίκος Λεγάκης: 693 650 9210 hchpress@gmail.com
Σοφία Μυλωνά: 694 650 3325 hellenichorodrama@gmail.com
Quasi Stellar - Electric Girl
To Electric Girl, το τελευταίο έργο της Αποστολίας Παπαδαμάκη που απασχόλησε κοινό και κριτική τον Απρίλιο, επιστρέφει στο θησείον, ΕΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ από τις 21 ως και τις 30 Οκτωβρίου 2008.
Ενταγμένο στην παραστασιογραφία της ομάδας Quasi Stellar, το έργο έχει ξεκινήσει το ταξίδι του σε Ελλάδα και εξωτερικό, καθώς παρουσιάστηκε ήδη στο 14ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας ως η μόνη ελληνική συμμετοχή στο φετινό πρόγραμμά του, ενώ ακολουθεί η παρουσίαση του στο φεστιβάλ Euro-Leipzig δίπλα σε σημαντικά ονόματα της διεθνούς σκηνής των παραστατικών τεχνών.
Σε ένα παλιό ηλεκτρικό εργοστάσιο όπου ο υπαρκτός χρόνος παραχώρησε τη θέση του στο απροσδόκητο, η επιστροφή ενός παράξενου άντρα (Blaine Reininger) αφυπνίζει ένα κορίτσι (Χαρά Κότσαλη) που ασθμαίνει κάτω από τα καλώδια του εγκαταλελειμμένου μετα-βιομηχανικού τοπίου. Η συνάντησή τους τυχαία ή μη αποτελεί το σημείο εκκίνησης για μια πραγματεία σχετική με το σώμα και την ιερότητα του, το υποσυνείδητο και μια σειρά από δίπολα-έννοιες που διατρέχουν την έρευνα της δημιουργού: άντρας-γυναίκα, εαυτός-άλλος, επαφή-απουσία, συνάντηση-αφύπνιση, ανατροπή-τάξη, λάμψη-σκοτάδι.
Η Αποστολία Παπαδαμάκη παραδίδει ένα μεικτό θέαμα το οποίο συνθέτουν ένα αποφασισμένο κινητικό τοπίο, η εσωτερικότητα της δημιουργικής γραφής, η ποίηση του Walt Whitman και η ερμηνεία της μέσα από τη μουσική του Blaine Reininger. Η ιδιότυπη σχέση η οποία αναπτύσσεται ανάμεσα στους ήρωες που ο καθένας πασχίζει να βρει τον εαυτό του μέσα σε αυτήν, αναπτύσσει ένα ταξίδι στο υποσυνείδητο. Electric Girl. Σώμα αληθινό ή αποκύημα της φαντασίας του περαστικού; Θύτης ή θύμα; Αλήθεια ή ψέμα; Κάπου ανάμεσα στη στιγμιαία ηλεκτρική λάμψη και το απόλυτο σκοτάδι η πραγματικότητα σωπαίνει.
Σκηνοθεσία & Χορογραφία: Αποστολία Παπαδαμάκη
Πρωτότυπη μουσική σύνθεση (Live on stage) : Blaine Reininger
Σκηνογραφία: Κωνσταντίνος Ζαμάνης
Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη
Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος
Προβολές & Φωτογραφίες: Μιχάλης Κλουκίνας/Studio KITAO
Σχεδιασμός ήχου: Δήμος Λιβιτσάνος
Έρευνα: Κωνσταντίνα Γεωργέλου
Βοηθοί χορογράφου: Άρης Παπαδόπουλος & Αμυμώνη Πρωτόπαπα
Υπεύθυνος επικοινωνίας: Νίκος Λεγάκης
Διεύθυνση παραγωγής: Μανόλης Σάρδης - PRO4
Βοηθός διευθυντή παραγωγής: Αφροδίτη Χριστοδούλου- PRO4
Ερμηνεύουν: Χαρά Κότσαλη, Blaine Reininger
Ημερομηνίες: 21-30/10/2008
Ώρα: 21.30
Τόπος: θησείον, ΕΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ
Τουρναβίτου 7, Θησείο
Είσοδος: € 18,00 – 13,00 (φοιτητικό)
Κρατήσεις: 210-3255444
Επικοινωνία: 210-3255444
Quasi Stellar
8.7.08
Mikhail Baryshnikov, Mats Ek, Ana Laguna και David Neumann
Memory (2005) (Διάρκεια: 10΄)
Χορογραφία: Mats Ek
Μουσική: Niko Rölcke
Φωτισμοί: Jörgen Jansson
Χορευτές: Ana Laguna, Mats Ek
The Common Foreign Language of the Red-Haired People (2008) (Διάρκεια: 20΄ περίπου)
Χορογραφία: David Neumann
Μουσική: Philip Glass
Κοστούμια: Kara Feely
Φωτισμοί: Christine Shallenberg
Χορευτές: Mikhail Baryshnikov, David Neumann
Place (2007) (Διάρκεια:20΄)
Χορογραφία: Mats Ek
Μουσική: Fläskkvartetten (Flesh Quartet)
Σκηνικά: Peder Freiij
Φωτισμοί: Erik Berglund+
Χορευτές: Ana Laguna, Mikhail Baryshnikov
Πειραιώς 260, Χώρος Δ / 5 - 10 Ιουλίου 2008, 21:00
Φεστιβάλ Αθηνών
4.7.08
Αντώνης Φωνιαδάκης - Mystify
6 και 7 Ιουλίου στης 21:30
6o Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Αθήνας στο "TΕΧΝΟΠΟΛΙΣ"
Προπώληση εισιτηρίων:
Πληροφορίες: Πολιτισμικός Οργανισμός Δήμου Αθηναίων, τηλ.: 210 3612920, 10:00 π.μ.- 2:00 μ.μ.
Τεχνόπολις, τηλ.: 210 3235353, 6:00μ.μ. - 9:00μ.μ.
Γενική Είσοδος: 15 ευρώ
Φοιτητικό: 10 ευρώ
27.6.08
Hellenic Dance Company - Δίαυλοι
Με εχέγγυο την άρτια εικόνα που έχει παρουσιάσει τόσο εντός όσο και εκτός συνόρων, η Hellenic Dance Company, επιστρέφει με μια ακόμη πολυσυλλεκτική παραγωγή για την πραγματοποίηση της οποίας η διευθύντρια της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης, Παυλίνα Βερέμη «επιστρατεύει» και φέτος σημαντικές δημιουργικές δυνάμεις. Δίαυλοι, από τις 30 Ιουνίου ως και τις 2 Ιουλίου στο ΘΕΑΤΡΟΝ, “Ελληνικός Κόσμος”, Πειραιώς 254, Ταύρος, με τη συνεργασία του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού και την οικονομική υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού. Πιστό στη φιλοσοφία που θέλει την Τέχνη να διερευνά καθημερινούς προβληματισμούς ακολουθώντας σύγχρονους δρόμους, το ensemble παρουσιάζει πρωτότυπα έργα που χτίστηκαν «πάνω» στους χορευτές του μετά από ανάθεση στους δημιουργούς, αλλά και κομμάτια από την εργογραφία Ελλήνων καλλιτεχνών με δυναμική παρουσία στο εξωτερικό.
Ειδικότερα, η Αθηνά Βάχλα παρουσιάζει μια πρόταση μέσα από την οποία θίγει το ζήτημα του Αγώνα που καταβάλλει ο άνθρωπος για να υπερβεί τον Εαυτό του. Μια χοροθεατρική πράξη-ταξίδι στην ύπαρξη, το The Splinter in the Flesh εστιάζει στους μικρούς πολέμους μας και υπογραμμίζει ότι τελικά ο «ξένος» κατοικεί μέσα μας. Στο έργο της, Because, η Ισραηλινή Jasmin Vardimon εξετάζει την καθημερινότητα και δημιουργεί ένα σύμπαν στο οποίο παρότι ο κόσμος δεν είναι αγγελικά πλασμένος, η χαρά είναι παρούσα αν και σκληρή. Κινητικά δυναμικό και νοηματικά αιχμηρό, το κομμάτι τοποθετεί το βλέμμα στις μικρές λεπτομέρειες που συνήθως κάνουν τη μεγάλη διαφορά.
Εντοπίζοντας στις ανθρώπινες σχέσεις, η Πέννυ Διαμαντοπούλου παραδίδει μια χορογραφική σπουδή η οποία βασίζεται στο δεσμό ανάμεσα στην κίνηση και στη μουσική. Μέσα από ένα τέτοιο σχήμα, το έργο Καθ’ Οδόν, στο αφηγηματικό του πλαίσιο, μας θυμίζει πόσο μοιάζουμε οι άνθρωποι μεταξύ μας όταν επιλέγουμε να αναζητήσουμε την αλήθεια στη διαφορά ενώ αυτή μπορεί να αναπνέει στις ομοιότητες μας με τους άλλους.
Το In Never Loverland, της Αθανασίας Καννελοπούλου δε διεκδικεί μια θέση στο χάρτη ως χορογραφικό πόνημα. Ερμηνευμένο από την ίδια, το solo διατηρεί το χαρακτήρα μιας προσωπικής κατάθεσης που πραγματοποιείται από σκηνής με τη θερμότητατης εξομολόγησης και μετρά τις ώρες και τις στιγμές της ηρωΐδας του «στη χώρα τηςαγάπης του Ποτέ».
Βασισμένο στο βιβλίο του Milan Kundera, Η Αβάσταχτη Ελαφρότητα του Είναι, το Holdin’ Fast των Jozef Frucek και Λίντας Καπετανέα είναι ένα έργο για τρείς γυναίκες και τρείς άντρες χορευτές στο οποίο το ιλαρό της διάθεσης και ο σαρκασμός εκτοπίζουν την όποια σοβαροφάνεια και αποτελείται από αυτόνομα κομμάτια με πλήρες νόημα, που θυμίζουν τις παραγράφους του γραπτού κειμένου. Μέσα από την παρουσίαση πρωτότυπων έργων ή έργων ρεπερτορίου διεθνώς αναγνωρισμένων Ελλήνων και ξένων δημιουργών, η Hellenic Dance Company, στοχεύει στην εξοικείωση του ελληνικού κοινού με το σύγχρονο χορό, αλλά και στην ανάπτυξη και προβολή του είδους τόσο σε εθνικό όσο και σε διεθνές επίπεδο.
Με τη συστηματικότητά της, η ομάδα έχει καταφέρει να χτίσει ένα προφίλ κύρους και καλλιτεχνικούς δεσμούς με τα μεγαλύτερα σύνολα διεθνώς, παρουσιάζοντας στο κοινό κορυφαίες παραστάσεις που σημειώνουν μεγάλη καλλιτεχνική και εισπρακτική επιτυχία. Στο μέχρι τώρα ρεπερτόριο της περιλαμβάνονται χορογραφίες των σημαντικότερων Ελλήνων και ξένων χορογράφων του 20ού αιώνα όπως οι Martha Graham, Pascal Rioult, Win Vandekeybus, Martin Lawrance, Jose Limon, Mark Morris, Richard Alston, Ζουζού Νικολούδη και Χάρης Μανταφούνης, αλλά και νεότερων όπως οι Δημήτρης Παπαιωάννου, Κωνσταντίνος Ρήγος, Αντώνης Φωνιαδάκης, Jasmin Vardimon, Αθηνά Βάχλα, Josef Frucek & Λίντα Καπετανέα, Hofesh Shechter κ.ά.
Στο ΘΕΑΤΡΟΝ, “Ελληνικός Κόσμος”
Πειραιώς 254, Ταύρος
τ. 212 254 0312
ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
Από τα ταμεία του
Θεάτρου και στο τηλέφωνο
212 254 0312
via Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης
19.6.08
Σεμινάριο Χορογραφικής σύνθεσης και Δραματουργίας
Σεμινάριο Χορογραφικής σύνθεσης και Δραματουργίας με τους Guy Cools και Lin Snelling στο Κέντρο Μελέτης Χορού Ισιδώρας Ντάνκαν από 06/07 μέχρι 10/07, ακολουθεί περφόρμανς στης 11/07.
Κόστος σεμιναρίου 170 ευρώ.
Κέντρο Μελέτης Χορού Ισιδώρας Ντάνκαν
10.6.08
Αφιέρωμα στον Μωρίς Μπεζάρ - Μπαλέτο του Τόκυο – Συλβί Γκιλλέμ
Μπαλέτο του Τόκυο – Συλβί Γκιλλέμ
Laurent Hilaire, Manuel Legris (étoiles του Μπαλέτου της Όπερας του Παρισιού)
Χορογραφίες: Maurice Béjart
Le Sacre du Printemps (Διάρκεια: 35’)
Μουσική: Igor Stravinsky
Χορογραφία: Maurice Béjart
Με το Μπαλέτο του Τόκυο
Ερμηνεύουν:
Shu Nakashima (16/6), Naoyoshi Nagase (17/6),
Kazyo Kimura, Harua Goto,
Ryo Hirano, Kunihiro Yokouchi,
Yu Himuro, Ryo Ogasawara (16/6),
Yuji Matsushita, Ryo Nakagawa (17/6),
Mika Yoshioka (16/6), Yukie Iwaki (17/6)
La Luna (Διάρκεια: 5’)
Χορογραφία: Maurice Béjart
Μουσική: J.S. Bach / Κοντσέρτο για βιολί αρ.2. (β΄μέρος)
Σολίστ: Sylvie Guillem
Le Chant du Compagnon Errant (Διάρκεια: 18’)
Μουσική: Gustav Mahler
Χορογραφία: Maurice Béjart
Σολίστ: Laurent Hilaire, Manuel Legris
Boléro (Διάρκεια: 17’)
Πρεμιέρα 1960, Théâtre Royal de la Monnaie, Μπαλέτα του 20ου Αιώνα με την Duska Sifnios
Χορογραφία: Maurice Béjart
Μουσική: Maurice Ravel
Σολίστ: Sylvie Guillem
και οι χορευτές του Μπαλέτου του Τόκυο
Shu Nakashima, Ryo Hirano, Naoyoshi Nagase, Kunihiro Yokouchi
Ωδείο Ηρώδου Αττικού 16 & 17 Ιουνίου 2008, 21:30
Φεστιβάλ Αθηνών
Ομάδα Χορού Paul Taylor
Esplanade (1975) (Διάρκεια: 30’)
Μουσική: J.S. Bach
Κοστούμια: John Rawlings
Φωτισμοί: Jennifer Tipton
Χορεύουν:
Lisa Viola, Richard Chen See, Michael Trusnovec, Amy Young, Julie Tice, Michelle Fleet, Parisa Khobdeh, Jeffrey Smith, Laura Halzack
Η πρωτότυπη παραγωγή έγινε με την υποστήριξη του National Endowment for the Arts.
Η αναβίωση πραγματοποιήθηκε με τη γενναιόδωρη συνεισφορά των Elise Jaffe και Jeffrey Brown.
Piazzolla Caldera (Διάρκεια: 22’)
Μουσική: Astor Piazzolla & Jerzy Peterburshsky
Σκηνικά – Κοστούμια: Santo Loquasto
Φωτισμοί: Jennifer Tipton
Χορεύουν:
Lisa Viola, Richard Chen See, Michael Trusnovec, Annmaria Mazzini, Orion Duckstein, Amy Young, Robert Kleinendorst, James Samson, Michelle Fleet, Sean Mahoney, Eran Bugge, Francisco Graciano
El Sol Sueñο: όλη η ομάδα
Concierto Para Quinteto: Lisa Viola, Annmaria Mazzini, Robert Kleinendorst
Celos: Richard Chen See, Francisco Graciano, Michelle Fleet, Michael Trusnovec
Escualo: όλη η ομάδα
Παραγγελία του American Dance Festival με την υποστήριξη των National Endowment for the Arts, Altria Group, Inc., και των Brenda και Keith Brodie.
Η πρωτότυπη παραγωγή έγινε από τους: New York State Council on the Arts, State Agency και The Eleanor Naylor Dana Charitable Trust, και Carole K. Newman.
Η αναβίωση έγινε με την ευγενική συνεισφορά του: Paul Taylor Repertory Preservation Project με την υποστήριξη του National Endowment for the Arts.
Την μουσική ερμηνεύει ο Gidon Kremer από την ηχογράφηση “Hommage à Piazzolla” της Nonesuch Records.
Ευχαριστίες στον Robert Hurwitz.
Promethean Fire (Διάρκεια: 19’)
Μουσική: J.S. Bach, ενορχήστρωση Leopold Stokowski
Σκηνικά – Κοστούμια: Santo Loquasto
Φωτισμοί: Jennifer Tipton
Χορεύουν:
Lisa Viola, Michael Trusnovec, Richard Chen See, Annmaria Mazzini, Orion Duckstein, Amy Young, Robert Kleinendorst, Julie Tice, James Samson, Michelle Fleet, Parisa Khobdeh, Sean Mahoney, Jeffrey Smith, Eran Bugge, Francisco Graciano, Laura Halzack
Ωδείο Ηρώδου Αττικού 11 Ιουνίου 2008, 21:00
Φεστιβάλ Αθηνών
Ομάδα Χορού Maguy Marin - Turba
Εθνικό Χορογραφικό Κέντρο Rillieux-La-Pape/Ομάδα χορού Maguy Marin
Σύλληψη – Σκηνοθεσία: Maguy Marin & Denis Mariotte
Σε στενή συνεργασία με τους: Ulises Alvarez, Yoann Bourgeois, Jordi Galí, Sandra Iché, Matthieu Perpoint, Cathy Polo, Yasmine Youcef , Jeanne Vallauri, Vania Vaneau, Vincent Weber
Μουσική: Franz Schubert & Denis Mariotte
Κείμενο (αποσπάσματα): Λουκρήτιος, Για τη φύση των πραγμάτων
Φωτισμοί: Judicaël Montrobert
Κοστούμια: Montserrat Casanova
Σκηνικά: Louise & Michel Gros
Σχεδιασμός ήχου: Antoine Garry
Tεχνική διεύθυνση: Alexandre Béneteaud
Διεύθυνση σκηνής: Michel Rousseau
Μετά το σαρωτικό Umwelt, η Μαγκύ Μαρέν επανέρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών με την πιο πρόσφατη δημιουργία της Turba. Τριάντα χρόνια ακατάβλητης δημιουργικότητας και με τα έργα της τελευταίας δεκαετίας η γαλλίδα χορογράφος δεν σταματά να μας εκπλήσσει με αναζητήσεις που υπερβαίνουν τις όποιες κατατάξεις και θέλουν τη θεατρική σκηνή να λειτουργεί ως προέκταση της κοινωνίας· η δημιουργία γι’ αυτήν δεν είναι παρά μια πράξη αντίστασης ενάντια στην επιβεβλημένη κανονικότητα. Στο Turba καταπιάνεται με την έννοια του ρυθμού, ενώ ο λόγος τροφοδοτεί εκ νέου την έμπνευσή της – το 1981 ο Μπέκετ, εδώ ο Λουκρήτιος. Πρόκειται για ένα ρυθμό που γεννιέται μέσα από το χάος, «με χειμαρρώδεις μεταπτώσεις, κλυδωνισμούς, θλιμμένα ή ενθουσιώδη περάσματα» και πρωταγωνιστή, πάντα, το χορευτικό (κοινωνικό) σώμα σε συνθέσεις που ανακαλούν εικόνες κοσμογονίας. [Κ.Β.]
Συμπαραγωγή: Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καννών, Μπιεννάλε Χορού (Λυόν, 2008), Théâtre de la Ville (Παρίσι), Εθνικό Χορογραφικό Κέντρο Rillieux-la-Pape/Ομάδα Χορού Μαγκύ Μαρέν
Πειραιώς 260, Χώρος H 9 - 11 Ιουνίου 2008, 21:00
Φεστιβάλ Αθηνών
8.6.08
14o Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας
Το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας θα πραγματοποιηθεί από τις 18 έως τις
27 Ιουλίου. Διοργανώνεται για δέκατη τέταρτη συνεχόμενη χρονιά στην Καλαμάτα –
της οποίας Δήμαρχος είναι ο Παναγιώτης Νίκας– από το Διεθνές Κέντρο Χορού,
με Καλλιτεχνική Διευθύντρια τη Βίκυ Μαραγκοπούλου. Το Αμφιθέατρο του
Κάστρου, το Πνευματικό Κέντρο, το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Καλαμάτας, το
Γυμναστήριο του Πολυκλαδικού Λυκείου και άλλοι χώροι της Καλαμάτας θα
υποδεχτούν και φέτος τους φίλους του χορού, που με χαρά βλέπουμε πως κάθε
χρόνο είναι όλο και περισσότεροι.
Το σεμινάριο: Iñaki Azpillaga [Ινιάκι Ασπιλλάγκα], 17-27 Ιουλίου 2008
περισσότερα και για το πρόγραμμα στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας
4.6.08
6o Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Αθήνας στο "TΕΧΝΟΠΟΛΙΣ"
Αναλυτικό πρόγραμμα παραστάσεων:
Τρίτη 1 και Τετάρτη 2 Ιουλίου
Εθνικό Μπαλέτο Μασσαλίας (Ballet National de Marseille)
Σύλληψη Frederic Flamand και Dominique Perrault.
Χορογραφία Frederic Flamand σε σκηνικά Dominique Perralt.
Τα φημισμένα μπαλέτα παρουσιάζουν μια εξαιρετική παράσταση, που πρωτοπαρουσιάστηκε στο Φεστιβάλ Μασσαλίας το 2005 και κατέκτησε το διεθνές κοινό σε μία μεγάλη περιοδεία. Τίτλος της: La cite Radieuse (η ακτινοβολούσα πόλη).
Οι δημιουργοί της παράστασης σημειώνουν: "Η ιδέα πίσω από το Cite Radieuse δεν περαιώνεται από ένα μεμονωμένο πρόσωπο, αλλά από ένα σύστημα που αναπτύχθηκε εξαιτίας της αυξανόμενης και αστραπιαίας διακίνησης των υλικών αγαθών, αλλά και της τάσης των ανθρώπων στη διαφθορά".
Παρασκευή 4 Ιουλίου
Θα παρουσιαστεί ένα show το Hip Hop Dance Company με την δημιουργία X-press.
Κυριακή 6 και Δευτέρα 7 Ιουλίου
Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδας
Ο χορογράφος Αντώνης Φωνιαδάκης θα παρουσιάσει σε μουσική Julien Tarride τη νέα του χορογραφική παράσταση με τίτλο "Mystify".
Ο ίδιος σημειώνει: "το Mystify είναι μια δημιουργία που βασίστηκε σε μία σειρά παρατηρήσεων πάνω σε φωτογραφικό και οπτικό-ακουστικό υλικό από τα κατά καιρούς κατεστραμένα πολεοδομικά τοπία της Μέσης Ανατολής στη διάρκεια των φρικτών πολέμων της τελευταίας δεκαετίας. Εικόνες που επέδρασαν καταλυτικά, στο ψυχισμό μου".
To "Mystify" είναι δομημένο σε τρία μέρη και πιο συγκεκριμένα περιγράφει την πορεία της ανθρωπότητας μετά από μια μεγάλη καταστροφή.
Στην παράσταση το σώμα καταγγέλλει την αδιαφορία, την απάθεια και τέλος ανακαλύπτει τα όρια του μέσα σε μία φόρμα νέα, σε ένα κόσμο με νόημα που αναδύεται μέσα από συντρίμμια.
Τετάρτη 9 Ιουλίου
Hanover Competition - Ballett Gesellschaft Hannover e.V.
Βραβεία Διεθνούς Διαγωνισμού Χορογραφίας του Αννόβερο.
Για πρώτη φορά θα παρουσιαστούν στο Αθηναϊκό κοινό τα πρώτα βραβεία του διαγωνισμού για τις Χρονιές 2006, 2007 και 2008.
Κάθε χρόνο στο Αννόβερο διοργανώνονται λίγο μετά το Πάσχα των Καθολικών οι Oster-Tanz-Tage (Easter dance days) και αμέσως μετά δίνονται τα βραβεία Διαγωνισμού Χορού του Αννόβερο. Ένας θεσμός καταξιωμένος 22 χρόνια.
Στην "Τεχνόπολις" θα χορέψουν ο Daniel Proietto, o Eric Gautier, o Yossi Berg και ο Ιταλός νικητής το 2008 Mirko Guido.
Μέλη της επιτροπής του διαγωνισμού του Αννόβερο θα παραβρεθούν στο 6ο Φεστιβάλ Αθήνας να παρακολουθήσουν στο πλαίσιο της βραδιάς, τις Ελληνίδες Στέλλα Ζάννου με την ομάδα Smack Dance Company και Ιωάννα Πάραλη με τους Landscape.
Σε αυτόν τον άξονα, το Φεστιβάλ Χορού της Αθήνας θα θέσει τις βάσεις για τη συμμετοχή Ελλήνων Χορογράφων και Χορευτών στην Εβδομάδα Χορού Oster-Tanz-Tage.
Παρασκευή 11 και Σάββατο 12 Ιουλίου
Scottish Dance Theatre
Το πολυβραβευμένο χορευτικό συγκρότημα που εδρεύει στο Dundee Rep Theatre στη Σκωτία με καλλιτεχνική Διευθύντρια την Janet Smith το οποίο χορεύει για πρώτη φορά στην Ελλάδα θα παρουσιάσει τρεις παραγωγές: "Luxuria" σε χορογραφία Liv Lorent. Μία παράσταση που όπως έγγραψε το περιοδικό Dance Europe, είναι γήινη και ταυτόχρονα ερωτικά χρωματισμένη με μελαγχολία και ρομαντισμό.
"Dog" σε χορογραφία Hofesh Shlechter (έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο Dundee Theatre τον περασμένο Φεβρουάριο ξεσηκώνοντας τον ενθουσιασμό των κριτικών και του κοινού) και το "Duet" μια παρουσίαση ντουέτων.
Δευτέρα 14 και Τρίτη 15 Ιουλίου
Χοροθέατρο ΟΚΤΑΝΑ
Ο Κωνσταντίνος Ρήγος και το Χοροθέατρο Οκτάνα θα παρουσιάσουν τη νέα παραγωγή "Blood on the dance floor".
Μια ομάδα ερμηνευτών παρελαύνει μέσα σε ένα άδειο χώρο, με μοναδικό χαρακτηριστικό μια κηλίδα από αίμα, που απειλεί να κατακλύσει τα πάντα. Οι performers διερευνούν τα όρια των εκφραστικών τους δυνατοτήτων υπό τους ήχους μιας μπάντας που διευθύνει ο Δημοσθένης Γρίβας.
Αυτή τη φορά, πλέκεται ένα σύνθετο θέαμα με έντονο εικαστικό ενδιαφέρον και με τη σωματικότητα σε κεντρική θέση, από τον Κωνσταντίνο Ρήγο.
2.6.08
Αναβολή παράστασης
Αναβλήθηκε για της 2 με 5 Ιουλίου, λόγου τραυματισμού, η παράσταση της Oμάδας Σύγχρονου Χορού του Χάρη Μανταφούνη.
1.6.08
Δημήτρη Παπαϊωάννου - ΜΗΔΕΙΑ(2)
Δεκαπέντε χρόνια μάς χωρίζουν από την πρώτη παράσταση της Μήδειας (1993), του εμβληματικού έργου του Δημήτρη Παπαϊωάννου και αναμφίβολα της πιο εμπνευσμένης στιγμής στη δράση ενός σχήματος (Ομάδα Εδάφους), που άφησε εποχή στα νεότερα χοροθεατρικά μας πράγματα. Η υδάτινη Μήδεια ταξίδεψε, αγαπήθηκε, μάγεψε με τη δύναμη των εικόνων, την ευρηματικότητα στην αφήγηση του μύθου, το ιδιοφυές συνταίριασμα της στυλιζαρισμένης κίνησης ενός βωβού θιάσου με το δραματικό στοιχείο που αποπνέουν οι όπερες του Μπελλίνι. Γνώρισε αποθεωτική υποδοχή από την παγκόσμια κριτική και μοναδική αντοχή στο πέρασμα του χρόνου.
Σύλληψη – Σκηνοθεσία – Χορογραφία: Δημήτρης Παπαϊωάννου
Σκηνικά: Νίκος Αλεξίου
Φωτισμοί: Αλέκος Γιάνναρος
Σχεδιασμός & Σύνθεση Ήχων: Coti K.
Mουσική: Κολλάζ από όπερες του Vincenzo Bellini
Μήδεια: Ευαγγελία Ράντου
Ιάσων: Γιάννης Νικολαΐδης
Σκύλος: Άρης Σερβετάλης
Γλαύκη: Κατερίνα Λιόντου
Ήλιος: Φοίβος Παπαδόπουλος
via Φεστιβάλ Αθηνών